ЛЕКЦІЇ PHOTOSHOP

Растрова та векторна графіка
Графіка буває двох типів - растрова та векторна.
Якщо необхідно фотографічна якість передачі кольору, то вибір буде за растровим зображенням. Векторний формат кращий для відображення та обробки логотипів, схем, анімації. У мережі Інтернет всі зображення представлені в одному з растрових форматів, який сприймаються браузерами - GIF, JPG, PNG
Анімація та візуальні ефекти для веб сайтів наведені в основному у векторному форматі - SWF.
Ми будемо працювати з растровими зображеннями.
Будь-яке цифрове зображення на комп'ютері характеризуються набором його таких параметрів, як розмір, розширення, формат і тип колірної моделі. Перераховані параметри і визначають якість растрового зображення, а також розмір (вагу) графічного файлу.
Розширення зображення
Растрові зображення формуються з сукупності крихітних елементів, які називають пікселями. Піксель є основним цеглинкою растрових зображень.
Кількість пікселів в зображенні визначає його розширення. Пікселі часто називають точками, тоді дозвіл вимірюється в dpi (dot per inch), тобто в кількості точок на дюйм.
Відомості про розміри у пікселях та про розширення надрукованих зображень
Розміри в пікселях змінюють загальне число пікселів по ширині та довжині зображення. Розширення є мірою чіткості деталей растрового зображення і обчислюється в пікселях на дюйм (ppi). Чим більше пікселів на дюйм, тим вище розширення.



Растрова та векторна графіка. Робоче вікно Adobe Photoshop.
Вигляд робочого вікна можна змінити, в залежності від наших потреб.
Photoshop дозволяє переміщати, згортати або взагалі прибирати з екрану панель інструментів та службові панелі.













Усі панелі є плаваючими, тобто їх можна вільно переміщувати в межах вікна, згортати, розгортати, закривати.
Щоб розгорнути панель, можна двічі клацнути на заголовку панелі, або раз клацнути на подвійній стрілці в заголовку панелі. Повернути закриту панель можна через меню Window (Вікно), вибравши там потрібну панель.


Інструменти
На панелі Tools (Інструменти) доступно понад 60 інструментів. Всі вони зібрані в групи. Щоб розгорнути групу, потрібно натиснути маленький трикутник на піктограмі групи.
Кожен інструмент має свою гарячу клавішу.
Швидкі клавіші дозволяють відкрити інструмент, навіть, якщо панелі інструментів немає на екрані.
Для цього потрібно натиснути клавішу, яка відповідає за потрібну групу (Наприклад I, для групи «Піпетки»), якщо в цей час активний інший інструмент цієї групи, потрібно натиснути Shift+«швидка клавіша групи» до тих пір, поки не вставиться потрібний інструмент.
Панель інструментів
Всі інструменти на палітрі інструментів логічно можна об'єднати в п'ять великих груп. Це групи «Виділення», «Кадрування», «Ретушування», «Розфарбовування», «Малювання і Текст»
Якщо поруч із значком інструмента є невеличка чорна стрілка, клацніть її і тримайте кнопку миші натиснутою протягом однієї секунди відобразиться додаткова панель зі списком інструментів, що входять у ту саму групу.
Гарячі клавіші
Основні операції

Ctrl+O
Ctrl+N
Ctrl+W
Ctrl+S
Ctrl+Alt+S
Відкрити документ
Створити документ
Закрити документ
Зберегти документ
Зберегти документ як


Відміна дії


Ctrl+Z

Ctrl+Alt+Z
Відмінити 1 попередню дію, повторне натискання клавіш повторить цю дію
Відмінити дію, повторне натискання відмінить дії в порядку їх виконання

Навігація по зображенню

Ctrl +
Ctrl -
Ctrl+0
Збільшити зображення
Зменшити зображення
Показати зображення за розміром екрану

Порада: При будь-якому активному інструменті, якщо натиснути пропуск, увімкнеться інструмент рука і ви зможете переміщуватися по зображенню, поки натиснутий пропуск.
Формати графічних файлів
Від формату графічного файлу залежить спосіб зберігання даних малюнка, а також алгоритм їх стиснення.
Розглянемо найпоширеніші формати графічних файлів.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
 BMP (Bitmap) застосовують для збереження растрових зображень без стиснення, з кодуванням інформації про кожен піксел.
 GIF (CompuServe Graphics Interchange Format) призначений для стиснення растрових зображень, у яких міститься багато однорідних заливок (для логотипів, написів, схем). Основне обмеження цього формату полягає в тому, що кольорове зображення може бути записане тільки в режимі 256 кольорів.
 JPEG (Joint Photographic Experts Group) краще застосовувати для зберігання растрових зображень фотографічної якості, адже в цьому форматі якісно відтворюються напівтонові переходи, а однотонові заливки можуть відображатися з вадами. Формат JPEG дозволяє гнучко варіювати співвідношення між рівнем стиснення та якістю зображення.
 PNG (Portable Network Graphics) використовують для зображень, які розміщують в Інтернеті. Цей формат задовольняє основній вимозі Вебу забезпечення однакового вигляду зображення незалежно від використаного браузера та монітора. Колір зображення в цьому форматі відтворюватиметься однаково на будь-якому комп'ютері. 
 TIFF (Tagged Image File Format) на сьогодні є одним із найпоширеніших і найнадійніших растрових форматів. Його підтримують майже всі програми, так чи інакше пов'язані з графікою.
 PSD (Photoshop Image File Format) формат зображень, збережених для програми Photoshop, який дозволяє містити всю можливу інформацію, потрібну для додаткового редагування зображення.
Виділення у Photoshop. Інструменти виділення.

У Photoshop є два види виділення: звичайне і розтушоване. Звичайне виділення має чіткі межі, по замовчуванню всі виділення звичайні. Розтушоване виділення має напівпрозорий край, щоб розтушувати виділення, потрібно натиснути Shift+F6 або Select > Modify > Feather.

Базові інструменти виділення.

Найбільш використовуваними інструментами виділення є:
Виділення (M)
Лассо (L)
Чарівна палочка, швидке виділення (W)
Текстове поле (T)
також для виділення використовується Маска
До інструментів виділення належать

Інструменти виділення

13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415 13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415 13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415
Для виділення однотонних областей добре підходить інструмент «Чарівна палочка».
Для елементів з добре окресленими краями – інструмент «Швидке виділення».
Полігональне лассо зручне для областей з прямими краями, або з гладкими і без дрібних деталей.
Магнітне лассо зручне при доброму контрасту між фоном і зображенням.
Команда «Колірний діапазон» виділяє пікселя заданих кольорів у межах виділеної області або в цілому зображенні.

Швидкі клавіші для виділень

Shift+<виділення>
Alt+<виділення>
Shift+Alt+<виділення>
Shift+F6
Shift+F7
Ctrl+A
Ctrl+D
Ctrl+R
Додати область до побудованого виділення
Забрати область від побудованого виділення
Залишити виділеним перетин бластей
Розтушувати край виділення
Інвертувати виділення
Виділити все
Зняти виділення
Виділити повторно


Базові інструменти редагування. Пензлики та резинка.
13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415
Інструменти редагування можуть мати багато нестандартних, на перший погляд, можливостей. Наприклад, пензликами і градієнтами можна ще й будувати складні виділення, створювати плавні переходи, тощо.

Пензлик та олівець
Пензлик малює лінію з м’яким краєм, а олівець малює лінію з максимально чіткими краями.
Міняти розмір (діаметр) і жорсткість пензля можна двома способами: 1) - За допомогою спеціальної палітри параметрів інструменту (виклик палітри інструменту - клік правою клавішею мишки по редагованій області) 2) - За допомогою гарячих клавіш.
Швидкі клавіші інструмента «Пензель»:

{+Shift }+Shift [ ] D
зменшення жорсткості пензля; збільшення жорсткості пензля; зменшення розміру пензля; збільшення розміру пензля. встановлюється активним чорний колір


Якщо тримати зажатою клавішу Shift, буде малюватися рівна лінія.
Резинка.
Призначення резинки – витирати зображення. Якщо провести резинкою по фоновому шару (Background), то вона буде вести себе як пензлик і малювати кольором заднього фону. На інших шарах вона буде витирати зображення на стільки відсотків, на скільки налаштований параметр Opacity (Непрозорість).
Заміна кольору. Особливість цього інструменту полягає в тому, що він вміє міняти колір редагованих об'єктів, не зачіпаючи інші об'єкти з іншим кольором, які не беруть участь в заміні кольору. Залежно від установок інструменту, принцип дії може змінюватися.
Мікс-пензель
Область застосування даного інструменту дуже широка. Основне призначення «Мікс-Пензля» - це ретушування та розмиття. Якщо звичайний «Пензель» лише заливає кольором ту чи іншу область, то «Мікс-Пензель» до того ж здатен мікшувати (змішувати) відтінки початкового кольору з кольором об'єкта.
Основні параметри палітри пензликів
Size (в старіших версіях Diameter) – визначає розмір пензлика.
Roundness та Angle – Визначають сукупність та нахил пензлика.
Hardness – визначає, наскільки плавно слід від пензлика переходить у незамальовану область. При 100% слід максимально чіткий, при 0% має м’які, напівпрозорі краї.
Spacing – задає відстань між мазками пензлика. При збільшенні мазки розділяються і не утворюють чітку лінію.
Трансформація
Меню Edit > Transformation або комбінація Ctrl+T.
Вільна трансформація дозволяє змінювати розміри, пропорції та перспективу цілого зображення чи виділеної частини. Якщо у момент трансформації немає виділення, то вона застосовується до цілого шару (окрім фону, на ньому без виділення зробити трансформацію неможливо).

Швидкі клавіші для трансформації

Shift+<потягнути за кут> Alt+<потягнути> Ctrl+<потягнути за кут> Ctrl+<потягнути за середній маркер> Alt+<клік> Enter Esc
Пропорційне збільшення/зменшення Симетрична трансформація Переміщення одного кута «Скіс» зображення в сторону Встановити точку повороту Застосувати трансформацію Відмінити трансформацію


Тон, контраст. Гістограма.
Гістограма - це графічне відображення розподілу півтонів у фотографії. По горизонталі йде шкала яскравості, а по вертикалі - відносна кількість пікселів з даною яскравістю.
Гістограма читається зліва на право, від чорного до білого.
13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415
У наступному прикладі видно як по гістограмі побачити недо- і пересвіти.



Гісторграмма допомагає і при обробці у фотошопі в режимі Levels. Подивіться як після збільшення контрасту виглядає гістограма на фото.
Зліва оригінал фотографії, праворуч результат після невеликого збільшення контрасту. Як бачите робота контрасту розтягує гістограму, додаючи темних і світлих областей.







Навіщо потрібна Гістограма?
Всі сучасні камери оснащені досить великими і якісними дисплеями. Навіщо ж тоді потрібна гістограма?
Дисплеї мають свій рівень яскравості, сприйняття якої залежить так само від навколишнього світла. Якщо дивитися на дисплей вночі картинка буде здаватися дуже яскравою, а вдень навпаки - дуже бляклої. За рахунок того, що гістограма показує зображення у вигляді графіка, вона незалежна від будь-яких умов перегляду.
Якість дисплеїв у камерах дійсно висока, але не настільки щоб відобразити різницю між майже білим і абсолютно білим, як і різницю між майже чорним і абсолютно чорним.
Рівні в Photoshop
Рівні - це інструмент, який Photoshop та інші програми редагування зображень надають для зсуву або розтягування рівнів яскравості в гістограмі зображення. Рівні дають можливість скорегувати яскравість, контраст і діапазон кольору, задаючи положення абсолютно чорного, абсолютно білого і півтонів на гістограмі.

Корекція рівнів за допомогою піпеток
Рівні гістограми можуть бути також скориговані за допомогою піпеток.
Біла піпетка міняє колір на абсолютно білий, сіра піпетка визначає сірі тони, а чорна – відповідно темні частини зображення.
Мінімізуйте використання рівнів, оскільки будь-яке розтягування гістограми збільшує ймовірність постерізації .
Команди корекції в Photoshop (Adjustments)
Основні команди для корекції в Photoshop наступні:
Image> Adjustments> Levels ... (Ctrl + L). З її допомогою можна висвітлити / утемніть зображення, зробити зображення більш-менш контрастним (також може коригувати кожен канал у зображенні окремо). Є також більш примітивна команда для тих же цілей - Image> Adjustments> Brightness / Contrast ..., яку краще не застосовувати ніколи. Є й більш складна функція Image> Adjustments> Curves ... (Ctrl + M). Можна сказати, що Levels виконує тільки лінійну корекцію, тоді як Curves здатна виконувати нелінійну (наприклад, експоненціально розтягнути в зображенні світлі тони і стиснути темні).
Image> Adjustments> Hue / Saturation ... (Ctrl + U). За допомогою цієї команди можна змінити тон зображення, його насиченість, і яскравість. Можна також забарвити зображення в один колір. Можна також змінити все це тільки для обраних кольорів у зображенні (наприклад, перефарбувати всі червоні кольори в зелені або знизити насиченість синіх кольорів)
Image> Adjustments> Color Balance ... (Ctrl + B). Дозволяє змінити колірний баланс зображення (наприклад, зробити його більш корисним). Для тих же цілей є більш зручна команда Image> Adjustments> Variations ...
Image> Adjustments> Invert (Ctrl + I) - інверсія кольору і яскравості.
Будь-яка з цих команд, природно, застосовується тільки до виділеної області зображення (якщо така є). Будь-яка з цих команд застосовується тільки до одного шару (поточному). Для корекції декількох шарів використовуються коригувальні шари (Adjustment Layers).
Шари у Photoshop.
У Photoshop одна з найголовніших можливостей - це використання шарів. Кожен шар в Photoshop - це окреме зображення, яке можна редагувати окремо від будь-якого іншого шару. Будь шар в документі може бути переглянутий, як окреме зображення. Разом, всі верстви утворюють єдине зображення. Будь-яке зображення в Фотошоп має хоча б один шар - ЗАДНІЙ ПЛАН (Фоновий).
Працювати з шарами можна на панелі шарів Layers (Window - Layer або натисніть F7). У ній відображається невеликий ескіз (прев’ю кожного шару). Показаний в Photoshop документ - це з'єднання всіх видимих шарів.
Панель шарів і її основні функції.

13 EMBED Photoshop.Image.13 \s 1415
Основні відомості:  Щоб створити новий шар, клікніть на іконці створення або натисніть ctrl + shift + N  Щоб видалити шар, клацніть по ньому і перетягніть у кошик (кнопка в палітрі шарів).  Щоб скопіювати шар, перетягніть його на кнопку New Layer або натисніть Ctrl + J.  Ви можете перейменувати шари і групи, клікнувши на назві двічі.

Коли шар (виділений) підсвічений, це означає, що ви працюєте з ним, поки не виберете інший.  Ви можете включати і вимикати відображення будь-якого шару. Значок у вигляді ока зліва від кожного шару контролює його видимість. Шар робиться видимим або прихованим при натисканні цього значка. При натисканні клавіші Alt з одночасним клацанням по іконці очі шару сховаються / відобразяться всі інші шари. 
Для зміни порядку шару, натисніть на нього і перемістіть вгору або вниз в палітрі шарів. Можна також користуватися поєднаннями клавіш Ctrl + [ і Ctrl +] для переміщення активного шару нижче або вище відповідно.
Ви можете змінювати прозорість активного шару або групи, перетягуючи повзунок Opacity. Крім того, можна просто ввести значення Opacity.
Кожен шар має режим змішування з нижче лежачим. За замовчуванням режим змішування «Normal». Можна домагатися всіляких ефектів, змішуючи шар фотографії з його ж копією (і не однієї) або з будь-яким іншим шаром. Зменшити результат змішування можна, відрегулювати прозорість. 
У Photoshop є 27 режимів змішування, які поділені на 6 груп:
Режими, які не впливають на нижні шари
Затемнюючі режими змішування
Висвітлюючі режими змішування
Контрастні режими змішування
Порівняльні режими змішування
Режими відображення кольору і світлоти


Шари можуть бути пов'язані між собою. Виділіть на панелі шари, які хочете зв'язати (не забуваємо, що для виділення декількох шарів зручно користуватися кнопками Ctrl і Shift), потім або в контекстному меню по кліку правої кнопки миші виберіть Link Layers, або натисніть на кнопку у вигляді змочка внизу панелі шарів. При використанні інструменту Move, вони будуть рухатися як єдине ціле.

Щоб додати шари в групу, виділіть їх на панелі і перетягніть на значок групи. Буде створена нова група з виділеними шарами. Шари можна поміщати і у вже створену групу - просто перетягніть мишкою.



У процесі роботи може знадобитися об'єднати частину шарів (або всі). Для цього відкрийте додаткове меню, натиснувши на кнопочку у вигляді трикутника.

При цьому команда Merge Down об'єднує активний шар з шаром під ним (або виділені).Merge Visible дозволяє об'єднати всі видимі шари. Flatten Image - "зливає" всі абсолютно шари.


Ефекти шару
До шару можна застосувати наступні спеціальні ефекти: Drop Shadow (Відкинути тінь), Inner Shadow (Внутрішня тінь), Outer Glow (Зовнішнє світіння), Inner Glow (Внутрішнє світіння), Bevel and Emboss (Скіс і рельєф), Satin (Атлас), Color Overlay (Накладення кольору), Gradient Overlay (Накладення градієнта), Pattern Overlay (Накладення візерунка) і Stroke (Обводка).Ефект (и) шару можуть бути застосовані до будь-якого шару, навіть до редагованого текстовому шару, і в будь-який момент їх можна включити / виключити. 

Стиль - це поєднання одного або декількох ефектів шару.
Ефекти застосовуються і редагуються за допомогою діалогового вікна Layer Style (Стиль шару) або спливаючого меню Add layer style (Додати стиль шару), що містить назви ефектів.
Щоб викликати вікно Layer Style, треба або двічі клікнути по шару на панелі шарів, або натиснути кнопку внизу панелі (ефект додасться до активного шару).
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Галочка поруч з елементом меню означає, що даний ефект вже застосований до поточного шару. На палітрі Layers (Шари) ефекти відображаються у вигляді списку під елементом шару, до якого вони застосовані. Ефекти зв'язуються з головним шаром, до якого вони були застосовані, і переміщаються разом з ним. У діалоговому вікні Layer Style клацніть по імені якого ефекту і виберіть параметри. 
До одного шару можна застосувати кілька ефектів.Поставте прапорець Preview (Попередній перегляд), щоб бачити результат своїх дій.
Можна копіювати ефекти одного шару і застосовувати їх до інших верств (у тому числі і в інших документах) - для цього правою кнопкою клікнути по імені шару на панелі шарів і вибрати в меню Copy Layer Style (для вставки - Paste Layer Style). Там же можна очистити ефекти (Clear Layer Style).
Коригувальні шари
Коригувальні шари - це зручний інструмент для неруйнуючої модифікації зображення. Простіше кажучи, ви можете створити коригувальний шар, який змінить ваше фото. Але як тільки ви вимкніть цей коригувальний шар, то фото знову прийме колишній вигляд. При цьому коригувальні шари дозволяють контролювати кожен свій параметр. 

Режими змішування
У режимі Dissolve (Розчинення) створюється схожа на вапняну, суха текстура, що має колір малювання або шару змішування (рис. 2.20). Чим вище значення параметрів натиску або непрозорості, тим твердішим здається мазок пензля. 
У режимі Darken (Затемнити) ті базові кольори, які світліше кольору малювання або шару змішування, будуть змінені, інші кольори залишаться в колишньому вигляді. Скористайтеся даними режимом, якщо колір малювання темніше базового кольору, який ви хочете змінити. 
У режимі Multiply (Множення) темний колір малювання або шару змішування заміщає світліші області базового кольору, щоб відтворити ефект затемнення (мал. 2.22). Світлий колір малювання або шару змішування теж затемнює базовий колір, але не так сильно. Дуже хороший режим при створенні напівпрозорих тіней. 
У режимі Color Burn (Випалювання кольору) темний колір малювання або шару змішування затемнює базовий колір, якщо ж колір малювання або шару змішування світлий, то базовий колір буде трохи освітлити. 
У режимі Linear Burn (Лінійне випалювання) діє як режим множення, але сильніше затемнює нижній шар, при цьому кольори яскравіші, ніж в режимі Множення.
У режимі Lighten (Освітлити) ті базові кольори, які темніше кольору малювання або шару змішування, будуть змінені, інші ж залишаться колишніми. Скористайтеся даними режимом, якщо колір малювання світліше того базового кольору, який ви хочете змінити. 
У режимі Screen (Екран) світлий колір малювання або шару змішування заміщає темні області базового кольору, таким чином створюється більш світлий, знебарвлений базовий колір. Темний колір малювання або шару змішування теж освітлює базовий колір, але не так сильно. 
У режимі Color Dodge (Випалбвання кольорів) базовий колір освітлюється, якщо колір малювання або шару змішування світлий, в іншому випадку базовий колір лише трохи освітлюється. 
У режимі Linear Dodge (Лінійне випалювання) результат дуже схожий на режим «Екран», але при цьому висвітлює світлі кольори.
У режимі Overlay (Перекриття) затемняются темні області і освітлюються світлі області базового кольору. При цьому зберігається інформація про яскравість. Чорний і білий кольори не змінюються, так що в зображенні залишаються всі деталі. 
У режимі Soft Light (М'яке світло) освітлюється базовий колір, якщо колір малювання або шару змішування світлий. Якщо колір малювання або шару змішування темний, базовий колір затемнюється. При цьому зберігаються значення яскравості базового кольору. При використанні цього режиму створюється м'який, ледь вловимий ефект освітлення. 
У режимі Hard light (Яскраве світло) базовий колір знебарвлюється, якщо колір малювання або шару змішування світлий, і затемнюється, якщо колір малювання або шару змішування темний. Збільшується контраст між базовим кольором і кольором шару. Дуже хороший режим при створенні відблисків і складних ефектів. 
У режимі Difference (Різниця) створюється ефект негативу для базового кольору. Якщо колір малювання або шару змішування світлий, то ефект негативу (або інвертування) буде більш явним. При використанні даного режиму відбувається помітне спотворення кольору. 
У режимі Exclusion (Виняток) в тих місцях, де колір малювання або шару змішування темний, базовий колір стає сірим. Там же, де кольори світлі, базовий колір інвертується. 
У режимі Hue (Тон) тон кольору береться з шару змішування. Насиченість і яскравість базового кольору при цьому не змінюються. 
У режимі Color (Колір) застосовуються тон і насиченість кольору шару змішування. Значення яскравості базового кольору не змінюються, так що деталі зображення залишаються видно. Хороший режим для легкого фарбування зображення. 
У режимі Saturation (Насиченість) насиченість кольору береться з шару змішування. При цьому тон і яскравість базового кольору не змінюються. 
У режимі Luminosity (Яскравість світла) значення яскравості базового кольору заміщуються значеннями яскравості кольору малювання або шару змішування. При цьому тон і насиченість базового кольору не зачіпаються. 
Коригувальні шари. Робота з кольором. Робота в Camera Raw.
Як правило, обробка зображень рідко включає в себе одну коригувальну операцію. Зазвичай доводиться виконувати декілька дій. Наприклад, спочатку виконати корекцію за допомогою Кривих (Curves), потім налаштувати Тон / Насиченість (Hue / Saturation), змінити Яскравість / Контрастність (Brightness / Contrast) і так далі. Всі ці операції діють на зображення руйнівно, тому кілька послідовно виконаних операцій значно погіршують якість зображення.
Уникнути цього можна, використовуючи неруйнуюче редагування за допомогою коригувальних шарів. Коригувальний шар не має безпосереднього впливу на пікселі зображення. Перевагою коригувальних шарів є також можливість підстроювання параметрів в будь-який момент. 
Перший спосіб: вибрати в меню Шар - Новий коригувальний шар (Layer - New adjustment layer) і зі списку вибрати потрібний.
Другий спосіб: клікнути на значок внизу палітри шарів і зі списку вибрати потрібний.
Всі коригувальні шари умовно можна розділити на:
Шари заливки (колір, градієнт і візерунок)
Коригувальні шари, які в свою чергу поділяються на:
 корекцію контрастності,
 корекцію насиченості і кольоровості і
 різні ефекти.

Розглянемо для прикладу шари заливки (колір градієнт, візерунок)
Вони між собою схожі. Єдина їх відмінність в тому, що при корекції кольором, відкривається палітра кольорів, при корекції градієнтом - настройка градієнтної заливки, а при корекції візерунком - настройка візерунків.
Корекція цією групою надає зображенню відтінки і повну заміну кольору, візерунок ж надає ефект різноманітних текстур. 

Коригувальні шари:
Solid Color, Gradient, Pattern - створює шар, який заливається кольором, патерном або градієнтом. 
Levels - для регулювання світел і тіней в різних каналах RGB. 
Curves - теж використовується для коригування тонової гами зображення по RGB каналах. 
Color Balance - для калібрування тональності зображення у світлі, середніх тонах і тінях. Підтягуйте курсор до найменувань тих кольорів, насиченість яких ви хочете зменшити. 
Brightness / Contrast - збільшення / зменшення яскравості і контрасту (досить грубий). 
Black & White - застосовується для регулювання ЧБ варіанту зображення. Якщо відзначити галочкою опцію Tint, то можна також тонувати зображення за смаком. 
Hue / Saturation - дозволяє поміняти відтінок і насиченість групи відтінків. 
Selective Color - для тонкої настройки відтінків зображення за різними відтінкам, а також чорному, білому і сірому кольорам. 
Channel Mixer - регулює змішування відтінків RGB. Найчастіше використовується для створення ЧБ зображень. 
Gradient Map - накладає градієнт від тіней до світел зображення (тіні приймають лівий відтінок, світла - правий). 
Photo Filter - імітує фотографічні фільтри (теплі і холодні). 
Exposure - для зміни експозиції зображення. 
Invert - інвертує колірну гамму зображення. 
Threshold - трансформує зображення в чорно-біле без сірих півтонів. Все, що вище порога (threshold) перетворюється на чорний, якщо нижче - в білий. Поріг можна регулювати. 
Posterize - постерізует зображення. Чим менше обраний рівень, тим сильніше постеризація.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ] (Adobe Camera Raw 8.4) Діалогове вікно Camera Raw  A. Назва камери або формат файлу 
B. Перехід в режим «На весь екран» 
C. Вкладки коригування зображення 
D. Гістограма
 E. Меню «Параметри Camera Raw» 
F. Повзунки коригування 
G. Параметри перегляду 
H. Параметри робочого процесу
 I. Рівні масштабування 

Щоб відкрити меню параметрів Camera Raw, натисніть кнопку [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ] у верхньому правому куті будь-якої вкладки коригування зображення.

У Camera Raw існує чимало елементів керування масштабуванням.
Інструмент «Масштабування» [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Якщо цим інструментом клацнути зображення попереднього перегляду, його масштаб збільшиться до наступного стандартного значення. Щоб швидко збільшити чи зменшити масштаб можна користуватися швидкими клавішами Ctrl+, Ctrl-.
Інструмент «Рука» [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Переміщує зображення у вікні перегляду, якщо зображення перегляду встановлене у масштаб більше 100%. Щоб тимчасово активувати інструмент «Рука» під час використання іншого інструменту, натисніть пробіл.


Вкладки коригування зображення у Camera Raw:
Основні [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Дають змогу коригувати баланс білого, насиченість кольорів і тональність.
Крива тону [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Тональність можна настроїти за допомогою параметричної кривої та точкової кривої.
Деталізація [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Підвищує різкість або знижує шум.
HSL / Градації сірого [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Колір можна точно настроїти за допомогою коригувань колірного тону, насиченості та світності.
Розділення тонів [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Дає змогу фарбувати монохромні зображення або створювати спеціальні ефекти в кольорових зображеннях.
Корекція лінз об'єктива [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Компенсує хроматичні аберації, геометричні деформації та віньєтування, що зумовлені об’єктивом камери.
Ефекти [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Імітує зернистість фотоплівки, а також дає змогу застосувати віньєтку після кадрування.
Калібрування камери [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Застосовуйте профілі камери до необроблених зображень, щоб виправити відтінки та відкоригувати не нейтральні кольори для компенсації поведінки сенсора зображення камери.
Стилі [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Зберігайте та застосовуйте набори коригування зображень як стилі.
Знімки екрана [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Створюйте версії фото, що записують його стан у будь-який момент у процесі редагування.
Базова ретуш портретів.
Для портретної ретуші найчастіше ми будемо використовувати такі інструменти:
Трансформація (Edit > Free Transform, Ctrl+T) та Пластика (Filter > Liquify) для зміни контурів обличчя та окремих рис. При цьому потрібно враховувати відмінності жіночого та чоловічого обличчя.
Штамп (Clone Stamp, S) для ретуші волосся, видалення невеликих недоліків.
Латка (Patch Tool, J), Лікуючий пензель (Healing Brush, J) –для видалення недоліків шкіри, відновлення старих фотографій.
Коректуючий шар Black & White – підсилення червоних та пурпурових відтінків шкіри для легшого їхнього коригування.
Пластика (Filter > Liquify)
При роботі з пластикою краще робити зміни не на всьому обличчі зразу, а частинами, декілька разів використовуючи фільтр.
Основний інструмент при роботі з пластикою – Forward Wrap Tool (W). З його допомогою ми можемо корегувати форму обличчя, губ,брів і т.д. Просто потрібно навести інструмент на область, яку коригуємо і перетягнути лінію у потрібному напрямку.
Відмінити зміни можна пензликом Reconstruct Tool (R).
Замість реконструкції можна «заморозити» області, які потрібно захистити від змін. Робиться це інструментом Freeze Mask Tool (F) забирає заморозку - Thaw Mask Tool (D). Трансформація
Щоб трансформувати деякий елемент, з яким ми працюємо, його потрібно попередньо виділити, розтушувати і перемістити на новий шар.
Після виклику трансформації (Edit > Free Transform, Ctrl+T) по бокам зображення з’явиться прямокутник з маркерами, які ми будемо переміщувати.
Масштабування – якщо переміщувати маркери, відповідна частина зображення буде змінюватися (стискуватися/розтягуватся), щоб збільшити/зменшити зображення пропорційно, потрібно утримувати клавішу Shift при зміні масштабу зображення.
Поворот – щоб повернути зображення при трансформації,потрібно перетягнути мишку за межі кутових маркерів, поки не з’явиться значок повороту і повертати в необхідному напрямку.
Деформування – щоб змінити форму виділеного області, потрібно при перетягуванні маркерів тримати зажату клавішу Ctrl.Щоб виправити перспективу, потрібно переміщувати маркер з увімкнути клавішами Ctrl+Shift+Alt.
Щоб застосувати трансформацію – Enter, щоб відмовитися від трансформації Esc. Робити трансформацією зміни в зовнішності доволі просто:
Виділити потрібну область за допомогою інструменту Ласо;
Розтушувати край виділення (Shift+F6);
Помістити виділення на новий шар (Ctrl+J);
Виконати трансформацію (Ctrl+Т);
При необхідності витерти резинкою непотрібне (Е);
Об’єднати шари (Ctrl+Е);

Ретуш волосся
Видалення окремих волосків (інструмент Clone Stamp, S, маленький, 100% непрозорості);
Вирівнювання лінії чолки, лінії росту волосся (Edit > Free Transform, Ctrl+T);
Збільшення об’єму Пластика (Filter > Liquify)

Видалення недоліків (плями, прищі, тощо)
Включаємо коректуючий шар Black and White, перетягуємо вліво чеовоний та пурпуровий кольори так, щоб добре були помітні недоліки шкіри.
Забираємо недоліки інструментами Латка (Patch Tool, J), Лікуючий пензель (Healing Brush, J) та Штамп (Clone Stamp, S).
Видаляємо коректуючий шар

Вирівнювання тону шкіри
Підключаємо плагін «Imagenomic Portratuire»
Дублюємо наше зображення
Включаємо наш фільтр “Filter > Imagenomic > Portraiture”
Вибираємо піпеткою області шкіри, які потрібно вирівняти, натискаємо ОК.
На утвореному зображенні резинкою витираємо області, які не повинні розмиватися (очі, брови, волосся, задній фон і т.д.)

Макіяж, очі.
Видаляємо почервоніння та прожилки інструментом Штамп (Clone Stamp, S).
Зменшуємо почервоніння в очах (Selective color, Hue/Saturation)
Підсилюємо яскравість очей (білим пухнастим пензликом на прозорому шарі, режим змішування Overlay, непрозорість шару 15-40%)
Підсилюємо макіяж інструментом Burn tool з налаштуваннями Range: Shadows, Opacity: 7%

Вибілювання зубів. Колір губ.
Знімаємо жовтий колір за допомогою команди Selective Color.
Посилюємо колір губ, промалювавши на новому шарі пензликом сірим кольором в режимі змішування Color Burn.
Дизайн елементів веб-програмування.
Для створення веб-сторінок потрібно використовувати всі раніше вивчені інструменти і ефекти. Найчастіше використовуються інструменти виділення, фігури та ефекти шару (Такі як тінь, зовнішнє світіння та ін.)
Також дуже зручно групувати шари (Ctrl+G) в окремі папки для спрощення пошуку потрібного шару. В версії Photoshop CS6 з’явилася можливість виділяти шари і групи різними кольорами (права клавіша мишки і натискаємо назву кольору).


Основні принципи дизайну фотокниги

[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Головне - на кожному розвороті треба вказати глядачеві який об'єкт (фото) є головним, ударним, акцентованим. З чого розпочинається розповідь (перегляд)? Обкладинка - найдраматичніше зображення героїв розповіді.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Одноманітність та передбачуваність приємні оку. Зір - це процес порівняння побаченого з образами (патернами) пам'яті. Створюємо такий патерн, намалюємо сітку верстки.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Фотокнига повинна розповідати якусь історію, тому на розворот потрібно вкладати фотографії, які зв’язані між собою.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Три фотографії на розворот: одна – головна, дві – пояснюючі. Крупний план и деталі. Помилка повторів - "Знайди 10 відмінностей". Гармонія виникає, якщо фото досить близькі, але розрізняються.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Текст на сторінках фотокниги - ця перевага! 8 з 10 чоловік з цікавістю читають текст у фотографії. Включайте аудіо-сприйняття! Є помилковою думка, що весь простір повинен бути заповнений, залишайте великі поля. Вільний простір - це спосіб концентрації уваги.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Враховуйте Активні Лінії зображення
А.Л. формуються поглядом, жестом, контрастною межею, формами об'єктів.
А.Л. є направляючими. Управляють увагою глядача, послідовністю перегляду, послідовністю прочитання розповіді зображення.
А.Л. є основою образотворчих зв'язків. Застосовуйте колір. Які кольори "дружать" між собою? Див. Тімоті Самара «Типографіка кольору.»,


[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]
Формати фотокниг
Слім-бук (найпопулярніша фотокнига). Фотокнига, де фотографії віддруковані на високоякісному фотопапері. Між сторінками використовується шар спеціальної суміші, що робить сторінки гнучкими та легкими. Розворот розкривається на 180°. Тверда ламінована обкладинка, з можливістю розміщення зображення, або обкладинка зі спеціальної тканини. Від 24 до 80 сторінок (від 12 до 40 розворотів).
Планшет. Фотокнига, де фотографії віддруковані на фотопапері. Розворот на 180°. Тверда ламінована обкладинка, з можливістю розміщення зображення. Від 2-х сторінок (1 розворот)
Фотокнига (Photobook). Класична фотокнига, де фотографії віддруковані на високоякісному фотопапері. Між сторінками використовується шар тонкого пластику або картону, розворот розкривається на 180°. Тверда ламінована обкладинка, з можливістю розміщення зображення, або тверда обкладинка з шкірзамінника. Від 24 до 40 сторінок (від 12 до 20 розворотів).
Прінт-бук (поліграфічна книга, більше підходить для різноманітних каталогів). Фотокнига, де фотографії віддруковані поліграфічним методом на цупкому крейдованому папері (170 г/см3). Книжний розворот (прошитий та проклеєний). Тверда ламінована обкладинка, з можливістю розміщення зображення. Від 24 до 96 сторінок (від 12 до 48 розворотів). Робота над фотокнигою починається з вибору формату фотокниги, її розміру. Потім потрібно дізнатися вимоги для друку в майстерні, де ви буете друкувати фотокнигу, щоб робити її по цих вимогах. Приклад інформації з сайту цифролаб ([ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]):
Параметри готової книги
Розмір розвороту 554 х 284 мм
Обкладинка 284 х 290 мм (у розгорнутому вигляді 565 х 290 мм)
Суперобкладинка немає
Папір Fujicolor Crystal Archive LUSTRE
Розворотів min/max 8 / 40
Вимоги до файлів для друку
Формат файлу JPG (мінімальна компресія, максимальна якість)
Колірна модель RGB, профіль sRGB IEC61966
Розширення 300 dpi (точок на дюйм)
Файл обкладинки для 3-25 розворотів 608 х 320 мм (7181 х 3780 пікселів)
Файл обкладинки для 26-40 розворотів 621 х 320 мм (7335 х 3780 пікселів)
Файл фотовставки для кожзам обложки 146 х 146 мм (1724 х 1724 пікселів)
Файл розвороту 560 х 290 мм (6614 х 3425 пікселів)

Схеми обрізки
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]  
Коли нам відомо розмір розвороту, можна приступати до виготовлення самої фотокниги.
File > New задаємо розміри і колірний простір (RGB)
Напрямляючими лініями відмічаємо середину фотокниги та поля для обрізки
Вибираємо кольорову схему та шрифти (для колірної схеми можна скористатися сайтом design-seeds.com)
Підбираємо зображення для кожного розвороту і плануємо їхнє розміщення
Визначаємо ділянки, де будемо розміщувати фотографії векторними прямокутниками і вставляємо наші фотографії.















13 PAGE \* MERGEFORMAT 141115







Одне і те ж зображення при розширенні 72-ppi та 300-ppi; збільшено до 200%

Якщо під час прямокутного (овального) виділення тримати клавішу Shift, то виділення вийде квадратним (круглим).
Якщо тримати клавішу Alt – виділення буде будуватися від центру.
Якщо під час виділення натиснути пропуск, виділення можна перемістити.



Samsung ML-1520 Series

Приложенные файлы

  • doc 22624102
    Размер файла: 6 MB Загрузок: 0

Добавить комментарий